Educating in the social – Gianluca Giachery ed.
SAGGI
Sergio Tramma, Critical thought as lifeline in the stormy dead calm of educating in contemporary times
Mario Vergani, To see the need, between social and ethical request. Reading Simone Weil
Leopoldo Grosso, Alice in the land of stupefactions and dis-wonders. New youth refuges, between behavioral addiction and abuse of psychoactive substances
ARCHIVIO DELLA MEMORIA
Ivan Illich, Dominant professions / La dominanza delle professioni. Testo a fronte
OGGI UN FILOSOFO
Rubrica di Fulvio Papi
Studi ed esperienze
Paolo Magatti, “No one can live without skin”. Education and psychic boundaries in contemporary organizations
Antonio Colonna, The role of pedagogical action and educational support in care interventions
Salvatore Rao, “Staying on the clod but looking at the sky”: why promote a new model of proximity welfare
Paolo Levrero, Yazidis: the massacre of a people. Pedagogy facing the silences of history
SGUARDI SUL MONDO
Thomas Aastrup Rømer, Pure and Impure Pedagogy: Report from an educational controversy in Denmark
RECENSIONI
Miguel Benasayag, Oltre le passioni tristi (di Silvano Gregorino)
Jean-Paul Sartre, La regina Albemarle o l’ultimo turista (di Chiara Gallo)
Romano Lupi, La città visibile. Luoghi e personaggi di Sanremo nella letteratura italiana (di Giuliano Gozzelino)
Odo Marquard, Il manifesto pluralista? (di Gianmarco Pinciroli)
Rita Fadda, Promessi a una forma (di Elena Madrussan)
Hervé Cavallera, Istituzioni di storia della pedagogia (di Silvano Calvetto)
Pascal Guibert, Vincent Troger, È ancora possibile formare insegnanti? Elementi di risposta (di Alessandra Stanizzi)
This post is also available in: Italian
Reviews
There are no reviews yet.